piątek, 25 maja 2018

Dzień Wody

Tego dnia dzieci ubrane były w kolorze niebieskim. Zajęcia na temat "Wody" realizowany jest wiele razy w roku - czyli jakie znaczenie ma woda w życiu człowieka. 
Tego dnia realizowaliśmy m.in. takie działania:
- „Kropelka wody” – przekazywanie papierowej kropelki za pomocą spinacza do bielizny.  
- „Chlapu chlap” – delikatne chlapanie dzieci wodą. Następnie każdy mógł dojść do miski z wodą i zrobić „chlap” w wodzie wykrzykując hasło „Kocham przyrodę - dbam o wodę”. 
- Wspólne śpiewanie piosenki „Mamo, tato wolę wodę” oraz mówienie wiersza „Oszczędzamy wodę”.
- Układanie kropelek wody z dostępnych rzeczy w sali np. niebieskich klocków, kredek, kryształków, guzików itp. wg pomysłu dzieci.
- Zabawa z chustą animacyjną „Sztorm na morzu” – przy dźwiękach muzyki dzieci starają się wytworzyć fale morskie. Na początku delikatne, a potem coraz silniejsze. Aby uatrakcyjnić zabawę na chuście kładziemy niebieskie piłeczki różnej wielkości. Zadaniem dzieci jest falowanie chustą tak, aby piłeczki wleciały do otworu, ale żeby nie przeleciały przez burtę czyli spadły z chusty na bok.
- Zabawa z chustą animacyjną „Rybak i rybka”. Jedno dziecko rybka wchodzi pod chustę, a drugie dziecko rybak wchodzi na chustę. Dzieci falują chustą, a rybak chodząc po chuście próbuje złapać pływającą rybkę w morzu – dziecko poruszające się pod chustą.
- Zabawa muzyczna- ruchowa „Akwarium” do utworu „Pizzacio”. Dzieci – rybki pływają do melodii trzymając dłonie złączone, na charakterystyczny moment muzyczny rybki usypiają/kucają.
- Zabawa „Gdzie jest woda w naszej sali?” – wspólne szukanie wody i utrwalenie wiadomości o konieczności oszczędzania wody. Dzieci wymieniały sposoby  "jaki można zaoszczędzić wodę", np. zakręcanie kranu podczas mycia zębów, nabieranie połowy kubka do płukania zębów, itp.
„Picie wody” – rozmowa utrwalająca właściwości wody: bez zapachu, bez smaku, przezroczysta. Następnie dzieci degustowały dobrze im znaną wodę.
- Oglądanie krótkich filmików dla dzieci w ramach utrwalenia swoich wiadomości
o wodzie.
- Zagadki słowne.
Taniec przy muzyce – pobudzenie inwencji i wyobraźni dzieci. Każde dziecko dostało bibułki w kolorze wody, poruszało nimi zgodnie ze swoim pomysłem i muzyką do utworu „Wielki Walc” Czajkowskiego oraz „nad mokrym Dunajem” Straussa.
- „Schowaj się przed deszczem”  - zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniami dźwiękonaśladowczymi. Słońce świeci - marsz przy muzyce. Na przerwę w muzyce, oznaczającą deszcz dzieci chowają się w „domkach” /szarfy /. Siedząc obserwują deszcz: siad skrzyżny i naśladowanie odgłosów deszczu za oknem.
Kap, kap, kap – pukanie rozłożonymi dłońmi o uda
Puk, puk ,puk – dłonie w piąstkę , stukanie kostkami palców o podłogę
Szu, szu ,szu  – pocieranie dłonią o dłoń
Chlup, chlup, chlup – klaskanie dłońmi nad głową / jak najwyżej.
- „Wodny mecz” – zabawa w parach. Dmuchanie w słomki w mechatą piłeczkę na niebieskim kartonie tak, aby kulka wpadła do bramki przeciwnika.
- „Dźwięki wody” – Odtwarzamy z płyty różne odgłosy wody (np. kapiący kran, szum wodospadu, rzeki, fale oceaniczne, szum spłukiwanej wody, deszcz itp.). Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, co to za dźwięki.
- Kalambury – pokazywanie przez chętne dzieci czynności związanych z wodą np. mycie rąk, naczyń, okien, kąpiel, prysznic, podlewanie kwiatów, pływanie w basenie, deszcz,



Tak mnie dzieci przebrały. Stałam się mega kroplą.











































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz