Tego dnia dzieci ubrane były w kolorze niebieskim. Zajęcia na temat "Wody" realizowany jest wiele razy w roku - czyli jakie znaczenie ma woda w życiu człowieka.
Tego dnia realizowaliśmy m.in. takie działania:
- „Kropelka wody” – przekazywanie papierowej kropelki za pomocą spinacza do bielizny.
- „Chlapu chlap” – delikatne chlapanie
dzieci wodą. Następnie każdy mógł dojść do miski z wodą i zrobić „chlap” w wodzie
wykrzykując hasło „Kocham przyrodę - dbam o wodę”.
- Wspólne śpiewanie piosenki „Mamo, tato wolę wodę” oraz mówienie wiersza „Oszczędzamy wodę”.
- Układanie kropelek wody z dostępnych rzeczy
w sali np. niebieskich klocków, kredek, kryształków, guzików itp. wg pomysłu
dzieci.
- Zabawa z chustą animacyjną „Sztorm na morzu”
– przy dźwiękach muzyki dzieci starają się wytworzyć fale morskie. Na początku
delikatne, a potem coraz silniejsze. Aby uatrakcyjnić zabawę na chuście kładziemy
niebieskie piłeczki różnej wielkości. Zadaniem dzieci jest falowanie chustą
tak, aby piłeczki wleciały do otworu, ale żeby nie przeleciały przez burtę
czyli spadły z chusty na bok.
- Zabawa z chustą animacyjną „Rybak i rybka”.
Jedno dziecko rybka wchodzi pod chustę, a drugie dziecko rybak wchodzi na
chustę. Dzieci falują chustą, a rybak chodząc po chuście próbuje złapać
pływającą rybkę w morzu – dziecko poruszające się pod chustą.
- Zabawa muzyczna- ruchowa „Akwarium” do
utworu „Pizzacio”. Dzieci – rybki pływają do melodii trzymając dłonie złączone,
na charakterystyczny moment muzyczny rybki usypiają/kucają.
- Zabawa „Gdzie jest woda w naszej sali?” –
wspólne szukanie wody i utrwalenie wiadomości o konieczności oszczędzania wody.
Dzieci wymieniały sposoby "jaki można zaoszczędzić wodę", np. zakręcanie kranu
podczas mycia zębów, nabieranie połowy kubka do płukania zębów, itp.
„Picie wody” – rozmowa utrwalająca właściwości wody: bez zapachu, bez smaku, przezroczysta. Następnie
dzieci degustowały dobrze im znaną wodę.
- Oglądanie krótkich filmików dla dzieci w
ramach utrwalenia swoich wiadomości
o wodzie.
o wodzie.
- Zagadki słowne.
- Taniec przy muzyce – pobudzenie inwencji i wyobraźni dzieci. Każde dziecko
dostało bibułki w kolorze wody, poruszało nimi zgodnie ze swoim pomysłem i muzyką
do utworu „Wielki Walc” Czajkowskiego oraz „nad mokrym Dunajem” Straussa.
- „Schowaj się przed deszczem” -
zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniami dźwiękonaśladowczymi. Słońce świeci -
marsz przy muzyce. Na przerwę w muzyce, oznaczającą deszcz dzieci chowają się w
„domkach” /szarfy /. Siedząc obserwują deszcz: siad skrzyżny i naśladowanie
odgłosów deszczu za oknem.
Kap, kap, kap – pukanie rozłożonymi dłońmi o
uda
Puk, puk ,puk – dłonie w piąstkę , stukanie
kostkami palców o podłogę
Szu, szu ,szu
– pocieranie dłonią o dłoń
Chlup, chlup, chlup – klaskanie dłońmi nad
głową / jak najwyżej.
- „Wodny mecz” – zabawa w parach. Dmuchanie w
słomki w mechatą piłeczkę na niebieskim kartonie tak, aby kulka wpadła do
bramki przeciwnika.
- „Dźwięki wody” – Odtwarzamy z płyty różne odgłosy wody (np. kapiący
kran, szum wodospadu, rzeki, fale oceaniczne, szum spłukiwanej wody, deszcz
itp.). Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, co to za dźwięki.
- Kalambury – pokazywanie przez chętne dzieci
czynności związanych z wodą np. mycie rąk, naczyń, okien, kąpiel, prysznic,
podlewanie kwiatów, pływanie w basenie, deszcz,
Tak mnie dzieci przebrały. Stałam się mega kroplą.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz